11 Şubat 2013 Pazartesi

PRETÉRİTO İNDEFİNİDO (- Di ' li Geçmiş Zaman) DÜZENLİ FİİLLER


                   PRETÉRİTO İNDEFİNİDO ( -Dİ ‘ Lİ GEÇMİŞ ZAMAN )


Preterito indefinido gemçişte yapılmış olan ve eylemin devam edip etmediğini belirtmeden ifade etmek için kullanılan zamandır. 

Gerçekleştirliş olan eylemin gerçekleşmiş ve bitmiş olduğu durumlarda kullanılır. Bazı zaman ifadeleri kullanılan cümlelerde de Preterito İndefinido kullanılır , bunlar : 

Ayer : dün

A noche : dün gece

El otro dia : geçen gün

La semana pasada : geçen hafta

El año pasado : geçen yıl

Hace ( hace dos dias , hace tres años  . . . ) :belirli bir zaman önce ( 2 gün önce , 3 yıl önce . . ) 

Yukarıda belirtilen zaman ifadeleri ile birlikte bir eylemin gerçekleştiği anlatılan cümlelerde yapılan eylem ( fiil ) Preterito İndefinido olarak çekilir.

Örnek : 

El año pasado vi muchas veces a tu hermano . ( ver : görmek , vi : gördüm )
Geçen yıl birçok kez erkek kardeşini gördüm.

A noche habló conmigo . ( Hablar : konuşmak , habló : konuştu )
Dün gece benimle konuştu . 

Ayer la ví ( Ver : Görmek )
( Dün onu gördüm )






Preterito İndefinido ( -di ‘ li geçmiş zaman ) da düzenli fiillerde fiillerin köklerine eklenen takılar şunlardır :

Sonu –ar ile biten fiilerde :


-aste

-amos
-asteis
-aron

Örnek : 

HABLAR ( Konuşmak )

Hablé ( konuştum )

Hablaste ( konuştun )

Habló ( konuştu )

Hablamos ( konuştuk )

Hablasteis ( konuştunuz )

Hablaron ( konuştular )


Sonu –er ve –ir ile biten fiillerde :

-i
-iste
-ió
-imos
-isteis
-ieron


Örnek :

FİİLİMİZ : VİVİR ( Yaşamak ) FİİLİMİZ : COMER ( Yemek yemek )

Viví ( yaşadım )            Comi ( yemek yedim )

Viviste ( yaşadın )            Comiste ( yemek yedin )

Vivió ( yaşadı )            Comió ( yemek yedi )

Vivimos (yaşadık )            Comimos ( yemek yedik )

Vivisteis ( yaşadınız )            Comisteis ( yemek yediniz )

Vivieron ( yaşadılar )            Comieron ( yemek yediler )


Örnekler :

Ayer la vi y hablé con ella . ( ver : görmek , hablar : konuşmak )
 ( Dün onu gördüm ve onunla konuştum )

El año pasado viajamos a España . ( Viajar : seyahat etmek )
( Geçen sene İspanya’ya seyahat ettik )

15 yorum:

  1. ya yapacagın sıtenın agzına sıcayım nerede ulan bu muzıgı kapatma butonu

    YanıtlaSil
  2. Sıçabilirsiniz izin almanıza gerek yok.

    YanıtlaSil
  3. Sıçabilirsiniz izin almanıza gerek yok.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler işime yaradı ^^

    YanıtlaSil
  5. inanılmaz güzel anlatmışsınız. emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Muchas gracias.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık , çok güzel olmuş , düzensizlerin çekimine nasıl ulaşırım ?

    YanıtlaSil
  9. anlatmanızı begenmedim, düzensiz fiileri anlatmamışsın,yanlış çekimlicekler.

    YanıtlaSil
  10. Dónde aprendió usted las conjugaciones de español? Porque hay muchas dificientes pero está bien. Muchas gracias.

    YanıtlaSil
  11. Site mantığı adı gibi tam Türk işi olmuş.

    YanıtlaSil